vrijdag 5 juni 2015

Geluk voelt als glimlachen met je hart

Deze spreuk stond heel lang geleden op een kaart die bij het tijdschrift Libelle zat en zit sindsdien in mijn happyboekje.
Vandaag glimlachte mijn hart.





In ben vandaag in mijn eentje naar de caravan. Het is heerlijk warm. Jitske ligt -mét beer natuurlijk- op mijn schoot. Ik hoor overal om mij heen de prachtigste fluitconcerten van de vogels. Ik hoor brulkikkers enorm veel lawaai maken. In de tuin van de buren zie ik een eekhoorntje langs een boomstam naar beneden klauteren. Hop. En weg is ie. Een stukje verderop in het bos rennen twee konijntjes achter elkaar aan. Een pimpelmeesje vliegt een nestkastje in. Ik vraag me af of er een nestje zit. 
De zon schijnt. 
Mijn hoofd is leeg. 
Het is goed zo. 
Precies goed. 
Ik voel mijn hart glimlachen.


13 opmerkingen:

  1. Meer heb je soms niet nodig.. ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk heb je heel vaak niet meer nodig dan dat. Maar we sjezen maar door en vergeten soms dat het zo simpel kan zijn om even happy te zijn.

      Verwijderen
  2. Het ziet er uit (en zo voelt het vast ook) als een heerlijke vakantie van 1 dag. Wat fijn dat je daar zo van kan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt niet altijd mee om de tijd te nemen om gewoon even niks te doen en alleen maar te zitten en te luisteren. Terwijl het zoveel oplevert.

      Verwijderen
  3. Fijn he meis! Lekker van blijven genieten X
    Lieve Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe ik zeker Tertia. Het was echt zo fijn. En nu gaan we vanmiddag met z'n tweetjes voor het eerst dit seizoen een nachtje slapen. Ook fijn.

      Verwijderen
  4. Heerlijk Brigit! Ik heb dat gevoel ook! Maar ook vaak thuis hoor! Xx carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij ben jij nou ook heerlijk aan het genieten Carla!
      Ik heb het thuis ook wel eens, maar daar word ik toch vaak meegetrokken in de hectiek van alledag. En op de camping is die er niet.
      Ik wens jou een supervakantie met heel veel geluksmomentjes. Xxx

      Verwijderen
  5. Via instagram kwam ik op je blog terecht en op je site. Allereerst wat ben jij een leuke positieve vrouw! Je winkeltje is ook fantastisch, je maakt zulke lieve en mooie cadeautjes, dit wilde ik gewoon aan je kwijt!
    En dit blogje over genieten van de echte dingen, ja ik kan me er helemaal in vinden! Er kleven soms zoveel ''verplichtingen'' aan een mens dat het allermooiste erbij inschiet! Ik wens je nog heel veel van dit soort momenten toe. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Talitha, voor je ontzettend lieve woorden. Ik voelde net weer zo'n glimlachje ;-)
      Dankjewel daarvoor.
      Hoe heet je op Instagram?

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.